Er
c'hêrioù gall ez eus muioc'h–mui
a dud war velo. Alies–mat ne vezont
ket gwelet mat gant an implijidi all war an hentoù.
Ha meritet
eo ar vrud fall–se?
Moarvat oc'h bet hegaset ur wech bennak gant emzalc'h marc'hhouarnerien zo. Ingal e vez tamallet dezho chom hep doujañ al lezenn. Evit darn e vefe tud o beloioù «ar re dizoujusañ war an hentoù». Kerzherien memes a embann «o dez aon da dreuziñ an hent, pa vez gwer ar boulomig, rak dic'hortoz eo emzalc'h ar varc'hhouarnerien». Ha cow–boys ar makadam eo deuet da vezañ ar re–se?
N'eus
nemeur a studiadennoù evit gouzout hiroc'h diwar–benn
an afer. Nac'het eo bet gant prefeti polis Paris respont d'hor
goulennoù. Gant an embregerezh kretadur MMA, avat, e oa bet embannet
unan en diskaramzer: 88% eus an dud war varc'h–houarn
o defe torret lezenn an hentoù c'hoazh.
Anat
deoc'h, n'emañ ket a–du paotred ha
merc'hed o Bicloo. «Ne dorront ket anezhi aliesoc'h eget ar re
all. Koulskoude ez eus kalzik kerzherien oc'h en em santout lakaet en
arvar ganto, muioc'h eget gant an otoioù a welont evel un droug
ordin» eme Bêr Toulouse, o labourat gant ar gouarnamant evit
diorren ar marc'h–houarn. «Seul
stankoc'h e vezont war an hentoù, seul niverusoc'h e vez ar
rebechoù. Met ur santad n'eo ken. Pa seller a–dost
n'eo ket grevus an anadenn»,
hervez Veronique Michaud, sekretourez veur Kleub ar C'hêrioù
Divrodegoù.
Tomaz,
ur Parizian kar e varc'h treut, a anzav e wel bemdez «un toullad
marc'hhouarnerien oc'h ober sotonioù. Forzh penaos, ar re–se
ne reont ket forzh eus ar pezh a c'hoarvez en–dro
dezho, war velo pe get». Anzav a ra koulskoude n'en dez ket
doujañs ouzh al lezenn bepred: «din
eo ur gouleier tri liv kement hag ur stop. Ma'z eo ruz ha ma n'eus
den e tremenan goustad, hep diaezañ den ebet».
Dav
mont war velo evit kompren pegen torr–penn e c'hall bezañ ar c'hroashentoù a redi chom a–sav
hag adloc'hañ dibaouez.
«Bep tro e vez kollet startijenn hag amzer. Gounit amzer: en abeg
da se em eus dibabet mont war velo, kea?», eme Domaz. «Perak
e tlefe ar varc'hhouarnerien bezañ disi?
N'eo ket saotrus ar mod treuzdougen–mañ,
na c'hortozer ket re diganto» eme Christine Lambert, e anv
Dilec'hiañ Aesoc'h war Velo.
An
darn vrasañ eus ar siklerien a gav dezho ne glot ket ken kod an
hentoù gant buhez an divrodeien a–vremañ.
«Ma vefe doujadus
kod an hentoù e vefe doujet. Sotoc'h eget ur gouleier n'eus ket.
Kalz re zo», a lavar an Itron Lambert. «Ar c'hod n'eo ket ul
levr santel a ranker ober
dave dezhañ dizehan», eme an Itron Vichaud.
E
lod kêrioù ez eus bet degaset kemmoù, evel en Naoned. Eno eo bet
azasaet an dilec'hiañ war velo: mont
a–c'hin
da straedoù untu a c'haller ober, hag ul lezit da
dremen zo evito e gouleier zo.
Arabat
disoñjal ivez ez eo ar beloioù ur mod diblasañ dañjerus c'hoazh,
e–mesk ar marc'hoù–tan,
ar c'hirri–tan hag an dud war
droad. Pêr Toulouse a soñj dezhañ e tlefed «lakaat
ar vugale da bleustriñ war varc'h–houarn
er skolioù». Hervez Tomaz e vefe efedusoc'h «rediañ
an dud da heuliañ ur stummadur div eurvezh a–raok
kregiñ gant hini ar ''madagaskar''».
Pezh
zo sur, ouzh ar varrenn pe ouzh ar rod eo gwell chom seder!
©
SIMEON Gabriel, Les cyclistes urbains sont-ils des dangers
publics?,
Libération,
d'ar 24 a viz Gwengolo.
————
GERIAOUEG
————
AN ANADENN* (le
phénomène)
DISI (parfait,
sans défaut)
DOUJADUS (respectable)
AN
EMZALC'H (le
comportement) → DALC'H
MONT A–C'HIN DA (aller en contresens de)
OBER
DAVE DA
(se
référer à)MONT A–C'HIN DA (aller en contresens de)
Aucun commentaire:
Publier un commentaire